Przepis na domowe masło orzechowe / Homemade Peanut Butter - recipe

Skomentuj

Masło orzechowe - zrobione z orzechów ziemnych, naturalne, pożywne, sycące. Ostatnio rozsmakowałam się w tym wyrobie, który sama przygotowałam. Dzisiaj chciałam Wam pokazać, jak łatwe w przyrządzeniu jest domowej roboty masło orzechowe.
Zobaczcie również zapiekankę z ziemniakami, cukinią i mięsem mielonym.
Składniki:
  • 270 g obranych i pozbawionych serca orzechów (odpowiednik 400 g orzechów w łupinach),
  • szczypta soli.

Przygotowanie:
Obrane i pozbawione serc orzechy przekładamy do blendera, dodajemy szczyptę soli i miksujemy przez kilka minut. Im wyższe obroty ma robot kuchenny, tym szybciej uzyskamy odpowiednią konsystencję. Ja już po niecałych 2 minutach zauważyłam pojawiający się olej arachidowy. Jeszcze kilka minut i masło jest gotowe.
Jeżeli wydaje się Wam mało słone, możemy dodać jeszcze szczyptę soli i dokładnie zamieszać.
Całość przekładamy do słoiczka.

Masło orzechowe crunchy
Nic prostszego. Po kilku sekundach miksowania odkładamy kilka łyżeczek orzechów do miseczki na bok, resztę miksujemy zgodnie z wcześniejszą instrukcją. Na sam koniec dodajemy lekko rozdrobione orzechy, które wcześniej odłożyliśmy sobie na bok, mieszamy i orzechowe masło crunchy gotowe :-)

Nasze masło orzechowe trzymamy w lodówce maksymalnie miesiąc. Jeżeli zauważymy  oddzielający się olej, to przed podaniem mieszamy.

Tak przyrządzony w domu smakołyk nie zawiera szkodliwych tłuszczów trans, które może zawierać sklepowe masło. Ma ono zapobiegać rozwarstwianiu się produktu.





0 komentarze:

Prześlij komentarz