Budyń jaglany | Millet pudding

Skomentuj
Budyń jaglany na mleku kokosowym z suszonymi daktylami i świeżą żurawiną. Pomysł na ten deser lub jak kto woli śniadanie wpadł mi do głowy zupełnie przypadkiem, a wszystko zaczęło się od owocu świeżej żurawiny, który udało mi się ostatnio kupić...
Do budyniu jaglanego będzie pasować również czekoladowy krem z awokado.
... resztę składników po prostu miałam w domu :-) Kaszę ugotowałam dzień wcześniej, więc przygotowanie tego budyniu zajęło mi 10-12 minut. Wyszło pysznie, a do tego zdrowo i bez dodatku cukru.

Składniki na 1 porcję: 

  • 1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej;
  • 5-6 łyżek mleczka kokosowego;
  • 4-5 daktyli;
  • kilka owoców świeżej żurawiny;
  • prażone ziarna kakaowca (może też być odrobina startej gorzkiej czekolady;
  • szczypta cynamonu 
Przygotowanie: 
Daktyle zalewamy gorącą wodą i odstawiamy na 10 minut. W tym czasie zajmujemy się kaszą. Wrzucamy ją do garnka i dodajemy mleczko kokosowe, przyprawiamy cynamonem  i gotujemy kilka minut, po czym odstawiamy na bok.

Po około 10 minutach odcedzamy daktyle i wrzucamy do garnka z kaszą jaglaną, po czym wszystko ze sobą miksujemy na gładką masę.

Budyń jest już w zasadzie gotowy. Pozostaje go tylko przełożyć do ulubionej miseczki/ słoiczka, obsypać ziarnem kakaowca i udekorować owocem żurawiny.


Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz