Tagliatelle z czerwoną kapustą | Tagliatelle with red cabbage

Skomentuj

Tagliatelle z czerwoną kapustą? Że co? Wiem, brzmi dość nietypowo. Sama nie do końca byłam pewna czy to się uda, ale wyszło rewelacyjnie, po prostu przepysznie.
Zobacz również Proste placki marchewkowo-ziemniaczane | Easy Carrot-Potato Pancakes
Na ten dziwaczny pomysł wpadł Maciek. Nie mieliśmy zbyt wielu produktów, byliśmy głodni, a sklepy były zamknięte. W domu była kapusta, makaron, trochę sera feta i kilka produktów w szafce. Sama nie miałam innego pomysłu, więc szybko przytaknęłam, ale tak naprawdę zastanawiałam się czy w ogóle da się to zjeść :-D

Efekt końcowy przeszedł moje najśmielesze oczekiwania. Wyszło przepysznie, dlatego z wielką przyjemnością prezentują Wam dzisiaj ten przepis. Maćku, Twój pomysł okazał się strzałem w 10.

Składniki dla 2 os.:
- 5 (gniazd) tagliatelle;
- trochę czerwonej kapusty;
- 100 g sera feta;
- 4 łyżki oliwy;
- 2 łyżki wody;
- 1 łyżka octu balsamicznego;
- szczypta soli;
- zioła do wyboru (oregano, bazylia, tymianek, zioła prowansalskie);
- sezam (opcjonalnie).

Przygotowanie:
Tagliatelle gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Tymczasem kroimy kapustę i ser feta. Przygotowujemy sos: do niewielkiego naczynia (może być filiżanka) wlewamy oliwę, wodę, ocet balsamiczny, dodajemy sól, przyprawy i wszystko razem dokładnie mieszamy.

Makaron ugotowany - odcedzamy go i opłukujemy garnek. Stawiamy spowrotem na gaz i wlewamy przed chwilą przygotowany sos. Gaz powinien być bardzo mały, całość ma się zagrzać - nie można spalić zielonych przypraw. Po chwili wrzucamy kapustę i dokładnie łączymy z sosem. Dodajemy makaron i mieszamy przez ok. 1 minutę, po czym dodajemy fetę. Teraz wystarczy wszystko delikatnie zamieszać, posypać z wierzchu ziołami i danie gotowe.

Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz