Przepyszna owsianka - przepis | Yummy oatmeal breakfast recipe

Skomentuj

Dzisiaj chciałam podzielić się z Wami nowym przepisem na pyszną owsiankę, który wymyśliłam dosyć niedawno. Na Malcie, gdzie obecnie jestem, owoce opuncji figowej są tak powszechnie dostępne i tanie, że postanowiłam użyć ich w tym eksperymencie kulinarnym :-) Nigdy wcześniej nie jadłam tych owoców i muszę Wam powiedzieć, że zakochałam się w nich, są przepyszne.
Zobacz również Prosta owsianka - przepis | Easy Oatmeal Recipe
Owsiankę jem niemalże codziennie. To idealne pierwsze śniadanie, które dostarczy energii na długi czas. Podstawą tego lekkiego i pożywnego posiłku są płatki owsiane zalane mlekiem. Krowie mleko można zastąpić mlekiem sojowym, kokosowym i każdym innym, które nam smakuje. W ten sposób danie zyska na aromacie i każda jego odsłona będzie niepowtarzalna. Owsianka naprawdę nie musi być nudna :-)




Składniki na 1 porcję:
  • 4 łyżki stołowe owsianki,
  • mleko (ok. pół szklanki),
  • 1 owoc opuncji figowej,
  • 1 łyżka rodzynek;
  • 1 łyżka pestek dyni;
  • 1 łyżeczka wiórków kokosowych.
Przygotowanie:
Do miseczki, kubka lub innego naczynia wsypujemy płatki owsiane i rodzynki. Całość zalewamy mlekiem i odkładamy do zgęstnienia (na ok. godzinę).

W tym czasie możemy się zająć owocem opuncji. Skórka owocu ma dużo kolców, dlatego przy obieraniu polecam ubrać grubsze rękawiczki gumowe. Obrany owoc przecieramy przez sitko, uzyskując w ten sposób coś w rodzaju słodkiego kisielu - mniam :-)

Kiedy owsianka już zgęstnieje, wylewamy na nią przetarty owoc opuncji figowej, posypujemy wiórkami kokosowymi i dodajemy pestki dyni. Gotowe :-)



Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz