Zupa krem z selera naciowego | Creamy Celery Soup Recipe

Skomentuj

Ani się obejrzałam, a od ostatniego wpisu minął miesiąc. Ale ten czas leci, też tak macie? W ciągu dnia brakuje mi 2-3 godzin. Tak, zdecydowanie, moja doba mogłaby trwać nie 24, a 26, a nawet 28 godzin :-D No dobra, ale nie o tym miał być ten wpis...
Miłośnikom wykwintnych mięs polecam przepysznego królika po maltańsku | Maltese rabbit stew.
Przyznam szczerze, że sama podchodziłam trochę sceptycznie do tej zupy, ponieważ seler jest dość intensywny w smaku, ale efekt końcowy przeszedł moje najśmielsze oczekiwania :-) Poza tym, pomimo śladowej ilości mięsa w postaci szynki parmeńskiej, mój Maciek również zachwycał się tą zupą, a więc polecam ją gorąco :-)


Składniki dla 4 os.:
  • 8 łodyg selera naciowego;
  • 2 marchewki;
  • 1 duża lub 2 średnie cebule;
  • kawałek sera blue (nadaje zupie naprawdę wyjątkowego, niepowtarzalnego smaku);
  • przyprawy: pieprz cayenne, słodka czerwona papryka, sól, zielona natka pietruszki (dużo);
  • 1 łyżka soku z cytryny i jedna łyżeczka startej skórki z cytryny;
  • 4 plastry szynki parmeńskiej (można ją zastąpić szynką szwardzwaldzką);
  • 3 chochle bulionu;
  • 2 łyżki oliwy.
Sposób przygotowania:
Zaczynamy od umycia i pokrojenia warzyw. Cebula na drobno lub w półksiężyce, seler (uprzednio obrany) w ok. centymetrowej grubości kawałki, podobnie marchewka. Wielkość warzyw nie jest tak bardzo istotna, bo później i tak wszystko trafi do miksera :-) Mniejsze kawałki po prostu szybciej się ugotują.

Do garnka wrzucamy wlewamy 2 łyżki oliwy i wrzucamy cebulę. Przyprawiamy pieprzem i solą. Kiedy cebula się zeszkli dodajemy seler oraz marchewkę. Po kilku minutach dodajemy paprykę w proszku i minutę smażymy na małym ogniu, dodajemy bulion.
Całość gotujemy ok. 30 min. po czym miksujemy lub blendujemy (polecam sprawdzić, czy blender nadaje się do miksowania gorącej zupy, czy trzeba poczekać, aż przestygnie).

W razie konieczności jeszcze bezpośrednio przed podaniem doprawiamy zupę. Ja dodaję odrobinę sosu sojowego :-) Oprócz tego kawałki sera blue, szynki parmeńskiej i jeszcze trochę natki pietruszki.

Smacznego!





0 komentarze:

Prześlij komentarz