Zdrowy tort waniliowo - czekoladowy z kaszy jaglanej

Skomentuj

Kasza jaglana, dla mnie królowa kasz. Zawsze mam jej zapas w domu. Uwielbiam ją nie tylko za właściwości zdrowotne, ale przede wszystkim za łatwość przygotowania oraz wszechstronność zastosowania. Na słono czy na słodko, zawsze smakuje wyśmienicie.
Polecam również zdrowy i pożywny koktajl ze świeżych truskawek z dodatkiem kaszy jaglanej.
Inspiracją, dzięki której powstał ten deser był przepis na czekoladowo - waniliową polentę, który możecie znaleźć tutaj. W ogóle stronę veganbanda gorąco polecam. Znajdziecie tam wiele przepisów, które bez problemu możecie odtworzyć u siebie w domu lub które będą dla Was źródłem wielu inspiracji :-)

Składniki na tortownicę o średnicy 24 cm:

  • 1,5 szkl. kaszy jaglanej (suchej);
  • 5 szkl. mleka (ja użyłam sojowego);
  • 8 łyżek ksylitolu;
  • 2 opakowania cukru waniliowego (2x8 gramów);
  • 3/4 tabliczki gorzkiej czekolady (ja użyłam 70% czekolady ze skórką pomarańczy);
  • 2 łyżki kakao (bez dodatku cukru);
  • owoce sezonowe.

Przygotowanie:

Kaszę jaglanką dokładnie płuczę (2-3 krotnie) i następnie wrzucam na gotującą się wodę. Gotuję pod przykryciem na bardzo małym ogniu przez 20 minut. Po tym czasie skręcam gaz i zostawiam pod przykryciem jeszcze na 10 minut.

Do ugotowanej jaglanki dodaję ksylitol i wszystko dokładnie mieszam. Następnie masę dzielę na pół. 

Do jednej części dodaję rozdrobnioną gorzką czekoladę oraz kakao. Wszystko miksuję na gładką masę (najlepiej z pomocą blendera ręcznego) i przekładam do tortownicy. Masę wygładzam dużą łyżką.

Do drugiej części wsypuję cukier waniliowy i podobnie, jak wcześniej miksuję na jednolitą masę. Waniliową część wykładam na czekoladową warstwę i delikatnie wyrównuję.

Masa jest jeszcze dość ciepła, dlatego należy odczekać przynajmniej pół godziny, żeby przestygła. Teraz wstawiam masę do lodówki przynajmniej na 2 godziny.

Tak przygotowane ciacho podaję z sezonowymi owocami. Dzisiaj w towarzystwie czerwonej jagody. Wyśmienicie będzie smakować również z truskawkami czy też malinami.

Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz