Ciasto a'la Snickers z kaszy jaglanej, bez pieczenia

Skomentuj

Wczoraj naszła mnie wielka ochota na coś słodkiego. Miałam trochę ugotowanej kaszy jaglanej, daktyle i orzeszki ziemne. To, co wyszło z tego połączenia, przeszło moje najśmielsze oczekiwania, dlatego dzisiaj z przyjemnością dzielę się z Wami moją wersją ciasta a'la Snickers.
Koniecznie zobacz przepis na domowe masło orzechowe.
Ciasto jest banalnie proste i jeżeli macie już ugotowaną kaszę jaglaną, to zrobienie go zajmuje naprawdę chwilę.

Składniki:

  • 2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej;
  • 1 szklanka daktyli;
  • 2 łyżki masła orzechowego;
  • 2 garście orzeszków ziemnych (niesolonych);
  • 6 łyżek mleczka kokosowego;
  • 1 łyżka ksylitolu. 

Przygotowanie:

  1. Gotujemy 0,5 litra wody, zalewamy nią daktyle i zostawiamy na około pół godziny. Jeżeli jesteście cierpliwi, to nawet na godzinę :-)
  2. Kaszę jaglaną przekładamy do naczynia, w którym będziemy miksować ją z resztą składników.
  3. Do kaszy dodajemy 6 łyżek mleczka kokosowego, łyżkę ksylitolu lub innego słodzika (cukier, miód), po czym blendujemy na gładką masę.
  4. Masę z kaszy jaglanej przekładamy do formy i wyrównujemy. Ja użyłam prostokątnej formy o wymiarach 20x13 cm.
  5. Odcedzamy daktyle, dodajemy 2 łyżki masła orzechowego i miksujemy na gładką masę. W razie konieczności dolewamy odrobinę wody z daktyli (2-3 łyżki w zupełności powinny wystarczyć) i jeszcze raz miksujemy. Tak przygotowaną papkę wykładamy na masę z kaszy jaglanej i wygładzamy.
  6. Całość obsypujemy orzeszkami ziemnymi i lekko dociskamy dłońmi.
Smacznego!



Jeżeli macie większą formę, to po prostu dajcie jeszcze raz tyle składników. Ciasto jest tak pyszne, że nie będzie długo stać :-)

0 komentarze:

Prześlij komentarz