Prosty i szybki pomysł na śniadanie - owsianka na ciepło

Skomentuj

Dzisiaj rano na moim instagramie zamieściłam zdjęcie owsianki, którą przygotowałam na śniadanie. Z uwagi na ilość odsłon oraz kilka pytań odnośnie dokładnego jej przygotowania, postanowiłam dodać ten wpis. To może być świetna inspiracja na Twoje jutrzejsze śniadanie :-)
A może kasz jaglana na kilka sposobów? Z powidłami domowej robowy i owocami lub w formie kawowego budyniu. Jeśli nie możesz się zdecydować, koniecznie wypróbuj oba przepisy :-)
Owsianka na ciepło obok jaglanki i gorącej zupy jest moim zdaniem idealnym pomysłem na śniadanie, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym.
I dzisiaj taką właśnie wersję owsianki przygotowałam :-)

Składniki na 1 porcję:

  • 4 łyżki płatków owsianych (u mnie płatki gruboziarniste z pełnego ziarna);
  • 1 łyżka otrąb pszennych;
  • 1 łyżka rodzynek;
  • 1 płaska łyżeczka nasion chia;
  • 1/2 szklanki wody;
  • 3 łyżki mleczka kokosowego;
  • 1 garska orzechów włoskich;
  • kilka owoców mini kiwi;
  • 1-2 kostki gorzkiej czekolady (70%);
  • 1 łyżeczka masła orzechowego ;
  • trochę wiórków kokosowych.

Przygotowanie:

Płatki owsiane, otręby, rodzynki oraz nasiona chia przekładam do garnuszka i zalewam wodą. Dodaję mleczko kokosowe i wszystko razem mieszam.

Garnuszek ustawiam na gazie i od czasu odo czasu mieszam.

W międzyczasie przygotowuję resztę składników, które znajdą się na wierzchu owsianki, czyli siekam orzechy, czekoladę i owoce.

Kiedy w garnuszku zacznie bulgotać, należy zmniejszyć ogień. Gotujemy jeszcze kilka minut, często mieszając. W zasadzie od momentu, kiedy owsianka zacznie się gotować, nie odchodzę już od kuchenki, ponieważ bardzo łatwo jest ją przypalić.

Po kilku minutach przekładam owsiankę do miseczki i obsypuję przygotowanymi wcześniej składnikami. Na sam koniec dodaję jeszcze łyżeczkę masła orzechowego i obsypuję delikatnie wiórkami kokosowymi.

Smacznego!



Kiedyś dodałabym jeszcze łyżeczkę lub dwie miodu, ale od kiedy używam mniej cukru nie mam takiej potrzeby. Dla mnie jest wystarczająco słodkie, ale jeżeli wg Ciebie nie, to oczywiście możesz jeszcze wszystko z wierzchu oblać miodem.

Jeśli macie swoje ulubione przepisy na owsiankę, to koniecznie podzielcie się nimi w komentarzu. Chętnie wypróbuję :-)

0 komentarze:

Prześlij komentarz