Pielęgnacja włosów / Hair care

2 komentarze

W jaki sposób dbać o włosy. Jakich kosmetyków używać. Czy stosować suplementy. W jaki sposób dbać o włosy.
Zobacz również Jak dbać o skórę zimą.
O pielęgnacji włosów możnaby napisać z pewnością niejedną książkę. W zależności od koloru włosów, ich długości i typu skóry głowy pielęgnacja powinna wyglądać różnie.

Z uwagi na to, że ostatnio dostałam kilka maili z pytaniem o to, w jaki sposób pielęgnuję swoje włosy, dzisiejszy post postanowiłam poświęcić właśnie temu tematowi.

DIETA/SUPLEMENTY
Ważną rolę odgrywa dieta. Tę ostatnio wzbogaciłam o awokado oraz olej lniany, czyli zdrowe tłuszcze, które mają zbawienny wpływ nie tylko na włosy, ale także skórę, paznokcie i w ogóle całe ciało.
Jako dodatkowe wspomaganie sięgnęłam po suplement w postaci tabletek, jakim jest skrzyp.


KOSMETYKI
Jeżeli chodzi o kosmetyki, należy pamiętać, żeby nie przesadzać. Jak do większości rzeczy, tak i do kosmetyków do pielęgnacji włosów należy podchodzić z umiarem. Czasami mniej oznacza więcej.
Obecnie włosy myję szamponem DeBa Bio Vital. Jako odżywki używam produktu SYOSS 3in1 - uwielbiam go. Na końcówki często nakładam samą odżywkę ARTEGO lub też SYOSS, czasami olejek z pestek migdałów lub nawet kroplę oliwy, jeżeli nie mam nic innego pod ręką. Planuję kupić olej arganowy, który również znajdzie tu swoje zastosowanie.


SZCZOTKA
W tej chwili używam dwóch szczotek. TANGLE TEEZER - uwielbiam ją, wszystko co dobrego o niej przeczytałam jest prawdą. Fantastycznie rozczesuje włosy, nawet te bardzo splątane. Drugą szczotką, którą używam, jest ta z naturalnego włosia dzika. Również bardzo dobrze rozczesuje włosy. W zasadzie to jeszcze nie wiem, która jest tą nr 1. Oprócz tego czasami sięgam po grzebień z szeroko rozstawionymi ząbkami.


Poza tym staram się unikać suszarki. Kiedy jest zimno zakładam czapkę + nauszniki :-) Często zmieniam uczesanie, ponieważ mocne ściskanie włosów gumką w jednym miejscu może je osłabić i sprawić, że będą słabsze i bardziej podatne na uszkodzenia. Na noc włosy staram się zaplatać, wówczas nie wstaję z kołtunem na głowie :-D

Wydaje mi się, że to już wszystko, o czym chciałam napisać. Gdybyście mieli jeszcze jakieś pytania, to piszcie w komentarzach poniżej - postaram się na wszystkie odpowiedzieć.

A w jaki sposób Wy dbacie o swoje włosy? Macie jakieś sprawdzone sposoby na ich pielęgnację?

2 komentarze:

  1. Hej!
    Ostatnio czytałam wiele o pielegnacji wlosow po przez olejki. Mam pytanie- czy Ty jakieś uzywasz lub jakie polecasz i jak je robisz;)
    Drugie pytanie to- jak dlugo zapuszczałaś włosy i czy robisz coś aby Ci nie zciemniały:)
    Pozdro Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzymam się kurczowo tego samego kosmetyku. Włosy potrzebują zmian i urozmaicenia. Niedawno skończyłam olejek z pestek migdałów, który używałam zarówno do pielęgnacji ciała, jak i włosów. Z odżywek mogę poleci produkt marki SYOSS, widoczny na zdjęciach powyżej. Moje włosy polubiły się z tą odżywką :-) Nakładałam ją na końcówki włosów zaraz po umyciu i nie spłukiwałam jej. Piszę o niej w czasie przeszłym, bo już jej nie mam.

      Obecnie używam odżywki ARTEGO Easy Care Aqua Plus Conditioner. To kolejny produkt godny polecenia. Kosmetyk jest bardzo wydajny i świetnie rozczesuje się po nim włosy. Biorę dosłownie odrobinę, rozsmarowuję w obu dłoniach i nakładam na całą długość włosów z naciskiem na końcówki.

      Od czasu do czasu stosuję też olejowanie włosów. Włosy dużo mniej się puszą. Używam do tego oliwy z oliwek extra vergine.

      Włosy rosną mi dość szybko - około 2 lata temu miałam krótkie.
      Niedawno znowu je ścięłam :-) Z ich kolorem nic nie robię. Jeszcze nigdy nie farbowałam, nie rozjaśniałam. W okresie wiosna-lato same mi jaśnieją od słońca :-) Muszę jednak przyznać, że ostatnio zastanawiałam się nad jakimś naturalnym sposobem, aby nieco je jeszcze rozjaśnić. Jak już na coś się zdecyduję, to z pewnością pojawi się o tym wpis na bogu :-)

      Pozdrawiam
      zabalza

      Usuń