Domowe Belriso / Homemade Belriso

4 komentarze4 komentarzy

Domowe Belriso, czyli deser ryżowy na mleku. To łatwe do przyrządzenia i przepyszny posiłek, które możecie przyrządzić sami np. w ramach śniadania lub deseru.
Zobacz również  Przepyszne naleśniki z truskawkami.
Doskonałe zarówno na ciepło, jak i zimno. Podczas jego przygotowywania cała Wasza kuchnia, mieszkanie wypełnią się wspaniałym zapachem goździków, wanilii i cynamonu. Mmmm... Aż ślinka cieknie!

Składniki na 2 porcje:
  • 1 woreczek białego ryżu,
  • 1 szklanka mleka,
  • 1 łyżka miodu,
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego,
  • 5 goździków,
  • 2 duże szczypty cynamonu.
Przygotowanie:
Najpierw rzucamy ryż na lekko osoloną wodę i gotujemy 10 minut. Potem odcedzamy go i przesypujemy do małego garnka, dodajemy szklankę mleka, goździki i odrobinę startego cynamonu. Kiedy całość zacznie się gotować zmniejszamy ogień do minimum, dodajemy miód, cukier waniliowy i jeszcze odrobinę cynamonu. Ja użyłam świeżo startego, ale może być też zmielony. Całość gotujemy jeszcze przez ok. 12-15 minut, często mieszając. Czas gotowania jest uzależniony od konsystencji, jaką chcemy uzyskać. Im dłużej gotujemy, tym masa jest gęstsza. Ja gotowałam ok. 15 minut i otrzymałam gęste, aromatyczne i pyszne domowe belriso :-)

Kiedy nasze danie uzyska odpowiednią konsystencję, przekładamy je do miseczki i obsypujemy małą szczyptą cynamonu. Na wierzch kładziemy ulubiony dżem, owoce, marmoladę i cieszymy się przepysznym śniadaniem :-)

Smacznego!




4 komentarze: