Placuszki gruszkowe z dodatkiem aronii | Pear and chokeberry pancakes

Skomentuj
Słodzka gruszka i lekko cierpka aronia, do tego szczypta cynamonu i miód lawendowy - wedługo mnie połączenie idealne.
Na śniadanie polecam również Prostą owsiankę - przepis | Easy Oatmeal Recipe
W tym roku rodzice nie zebrali całej aronii, co okazało się być strzałem w dziesiątkę. Po pierwszym przymrozku straciła dużą część cierpkości, a nabrała więcej słodyczy. Tym samym okazała się być świetnym dodatkiem do płatków, deserów i placków :-)

Placki robiłam pierwszy raz i efekt przerósł moje oczekiwania, dlatego też postanowiłam podzielić się z Wami tym prostym przepisem.


Składniki na 6-7 placków:
  • 1 gruszka;
  • 4 łyżki mąki orkiszowej;
  • 1 jajko;
  • 3 łyżki aronii (kilka owoców zostawiamy do dekoracji);
  • szczypta cynamonu;
  • oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia;
Sposób przygotowania:
Gruszkę myjemy, wyciągamy gniazda nasienne i kroimy w kostkę (ja pokroiłam w kostkę średniej wielkości, ale może być drobniej). Zostawiamy skórkę, w której jest mnóstwo cennych witamin i minerałów m. in. witamina C, A, B6, potas, fosfor czy wapń. Pokrojone owoce przekładamy do miski, dodajemy mąkę, jajko, cynamon i dokładnie mieszamy. Na koniec dodajemy aronię i odrobinę oliwy po czym jeszcze raz mieszamy.

Za miarkę posłużyła mi duża łyżka, którą nakładałam porcje placków na dobrze nagrzaną patelnię, na którą dałam odrobinę oliwy.

Tak przygotowane placki polecam podawać z miodem i odrobiną jogurtu naturalnego. Wyśmienicie też smakują same.


Smacznego! 


0 komentarze:

Prześlij komentarz