Pasta z brokuła do smarowania pieczywa

Skomentuj

Mam brokuł i co teraz? Można go przyrządzić naprawdę na wiele sposobów, ale po głowie chodziła mi pasta z brokuła do smarowania pieczywa. Jak pomyślałam, tak zrobiłam :-) Jesteście ciekawi efektu końcowego, bo ja bardzo.
A może masz ochotę na proste placki marchewkowo-ziemniaczane?
Miałam główny składnik, czyli brokuł. Oprócz tego czosnek, ale brakowało jeszcze czegoś. Otworzyłam lodówkę i wtedy mnie olśniło (light bulb!), zobaczyłam ser feta i już wiedziałam, że to będzie trzeci składnik mojej pasty. Jeżeli nie macie w lodówce fety, możecie użyć awokado lub odrobiny oliwy.

Przepis jest bajecznie prosty :-)

Składniki:
  • 1 brokuł (500 g);
  • 2 ząbki czosnku;
  • 100 g sera feta;
  • szczypta soli (opcjonalnie, gdyż feta jest dość słona);
  • szczypta pieprzu (ja użyłam kolorowego).
Sposób przygotowania:
Brokuła wrzucamy do lekko osolonej, gotującej się wody. Gotujemy do miękkości po czym wyciągamy go z wody i pozwalamy mu ostygnąć.

Czosnek siekamy drobno, natomiast fetę kroimy po prostu w kostkę.

Wystygniętego brokuła przekładamy do głębokiego talerza, dodajemy resztę składników i wszystko razem rozgniatamy widelcem. Jeżeli chce Wam się brudzić blender, to możecie to zrobić blenderem :-D

Smacznego!


Muszę przyznać, że efekt końcowy przerósł moje oczekiwania. Smarowidło jest po prostu pyszne :-)

0 komentarze:

Prześlij komentarz