Sekrety francuskiej kuchareczki, Marie-Morgane Le Moël

Skomentuj

Pełna humoru i werwy opowieść o młodej Francuzce, która emigruje do Australii, by tam odkryć swoje kulinarne fascynacje – pełna przepisów na francuskie dania i inspiracji kulinarnych!
Zobacz również recenzję książki Cała prawda o Francuzkach, Marie-Morgane Le Moë.
Po przeczytaniu powyższego opisu z niecierpliwością czekałam na książkę. Byłam ciekawa tych wszystkich "tajemnych receptur" na dania francuskie, które miałam znaleźć w tej książce i ku mojej radości okazało się, że każdy rozdział oraz epilog kończy się jakimś przepisem :-) Nie są to też przypadkowe przepisy, każdy z nich związany jest z jakąś historią z życia autorki. Wiele z nich opatrzonych jest ciekawostkami o pochodzeniu dania lub jego głównego składnika.

"Sekrety francuskiej kuchareczki" to autobiograficzna opowieść. Autorka zaczyna opis od czasu, kiedy jest małą, rezolutną i nie zawsze grzeczną dziewczynką, aż do momentu, kiedy staje się już dorosłą i doświadczoną wieloma wydarzeniami kobietą. Poznajemy jej rodzinę, brata (który czasami okropnie ją denerwuje), rodzinę, przyjaciół oraz przypadkowych ludzi, których spotyka na swojej drodze. Oprócz tego poznajemy jej zainteresowania, pasje, pierwsze zauroczenia i miłosne rozczarowania. 

Zabawna i inteligentna, naszpikowana historiami z życia autorki. To opowieść m. in. o kobiecie, która szuka w życiu zarówno miłości, jak i spełnienia zawodowego, decydując się najpierw na emigrację do Kanady, a później Australii. W książce przeczytamy o wewnętrznych rozterkach autorki, problemach i różnicach kulturowych, z którymi przyjdzie się jej zmierzyć na emigracji. A wszystko przedstawione w niebanalny, zabawny sposób, dzięki czemu książkę czyta się jednym tchem.
"Teraz, kiedy mój narzeczony wrócił do Kanady,a reszta mojej rodziny przebywała w dalekiej Francji, byłam wolna, jak wiatr - mogłam przejść na dietę czekoladową, przefarbować włosy na różowo i rozmawiać z kotem bez zażenowania."
Podsumowując, gorąco polecam książkę "Sekrety francuskiej kuchareczki" Wydawnictwa Kobiecego. To bardzo przyjemna lektura, która niejednokrotnie wywoła uśmiech na waszej twarzy. Niejednokrotnie zaśmiejecie się na głos, a jeżeli zgłodniejecie, to możecie zainspirować się jednym z ponad dwudziestu przepisów. Ja z pewnością wypróbuję kilka z nich.


 
Tłumaczenie: Agnieszka Odorowicz-Śliwa
Tytuł oryginału: Secrets of Lazy French Cook
Data wydania: 5 lutego 2016
Premiera: 26 lutego2016
Liczba stron: 288
Kategoria: Literatura piękna
Wydawnictwo: Kobiece
Wydanie I, Białystok 2016

0 komentarze:

Prześlij komentarz