Crumble ze śliwkami i żurawiną | Plum crumble recipe

Skomentuj

Crumble, czyli deser z owoców pod kruszonką. W roli głównej śliwki. Jest to moje drugie podejście do tego deseru i wyszło tak pysznie, że postanowiłam podzielić się z Wami przepisem :-)
Zobacz równie przepis na pyszne domowe belriso.

Składniki:

  • 1/2 kg śliwek (u mnie węgierki);
  • 2 łyżki żurawiny;
  • 2-3 łyżki ksylitolu;
  • 1/2 łyżeczki cynamonu;
  • 3 łyżki oleju kokosowego;
  • 2 garście płatków owsianych;
  • 1 garść płatków migdałowych;
  • 1/2 garści wiórek kokosowych.
Niektórzy z Was pewnie zastanawiają się skąd taka miara - garście. Otóż deser postanowiłam przygotować nagle, była to spontaniczna decyzja, a do nakładania części składników użyłam po prostu rąk. Wygodniej, a i później mniej brudnych sztućców do mycia :-D

Przygotowanie:

Śliwki dokładnie myję, przekrawam na pół i pozbawiam pestek. Następnie kroję na mniejsze kawałki, po czym wrzucam na patelnię i chwilę podsmażam.

Po ok. 5 minutach wsypuję łyżkę ksylitolu i cynamon, po czym jeszcze chwilę smażę. Możemy spróbować śliwek, jeżeli wydają nam się zbyt mało słodkie, wówczas możemy dodać jeszcze łyżkę cukru. Wszystko jednak zależy od owoców. Moje były słodkie same z siebie, dlatego wsypałam tylko 1 łyżkę ksylitolu.

Tak przygotowane śliwki przekładam do foremki, którą wcześniej lekko nasmarowałam tłuszczem (olejem kokosowym - ok. pół łyżeczki).

Teraz zabieramy się za przygotowanie kruszonki. To będzie bardzo prosta i szybka wersja, którą robi się dosłownie chwilę. Potrzebujemy niewielkiej miseczki, w której wymieszamy składniki. Następnie bierzemy płatki owsiane i chwilę rozgniatamy je w rękach. To samo robimy z płatkami migdałów. Dodajemy jeszcze 1 łyżkę ksylitolu i 3 łyżki oleju kokosowego. Wszystko razem ze sobą mieszamy i tak przygotowaną kruszonkę wysypujemy na śliwki.

Crumble wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 20-25 minut. Jest gotowe, kiedy kruszonka nabierze złocistego koloru.

Wyciągam na deskę i pozwalam mu trochę przestygnąć, po czym zabieram się do jedzenia :-)

Smacznego!



0 komentarze:

Prześlij komentarz