Prosty przepis na sernik | Cheescake recipe

Skomentuj

Nigdy nie piekłaś sernika i nie masz pojęcia, jak się za to zabrać? Boisz się, że sernik Ci oklapnie, że wyjdzie niewypieczony? A już w ogóle nie wiesz, co położyć na spód masy serowej? Spokojnie, w to piękne, słoneczne, poniedziałkowe popołudnie postanowiłam podzielić się z Wami prostym przepisem na pyszny sernik. Uprzedzam, można się uzależnić :-)
Szukasz innego fit przepisu? Polecam muffiny z mąki jaglanej i borówką amerykańską.
Ja też nigdy wcześniej nie piekłam sernika, także w głowie miałam podobne pytania i wątpliwości. Tak, to pierwszy, samodzielnie upieczony przeze mnie sernik, także Babcia możesz być dumna :-)

Zabierając się za to ciasto zależało mi, żeby było pyszne i w miarę możliwości zdrowe.

Długo zastanawiałam się, co dać na spód tego ciasta. Niektórzy pieką kruche ciasto, inni biszkopt, a jeszcze inni na spód dają pokruszone ciasteczka. Szczerze przyznam, że nie chciało mi się piec dodatkowo ciasta. Kto by miał na to czas :-D Pozostała 3 opcja - kupić ciastka, rozgnieść je w rękach i wypełnić nimi dno tortownicy. Rzecz w tym, że wszystkie, które widziałam w sklepie, miały w składzie cukier, kilka autostrad, a część z nich zawierała nawet olej palmowy. Nie będę się tutaj rozwodzić na temat szkodliwości tych składników, po prostu założyłam sobie, że skoro w masie serowej będzie ksylitol, to czystą hipokryzją byłoby na spód tej masy dać pokruszone ciastka z cukrem i olejem palmowym w składzie.

Chwilę się zastanawiałam i wymyśliłam - wymieszam płatki owsiane z odrobiną masła i łyżeczką ksylitolu i w ten sposób uzyskam coś na kształt pokruszonych ciastek. To był strzał w 10. Nie dość, że zdrowo, to pysznie i szybko :-)

No, ale dosyć tego gadania, przejdźmy do konkretów. Zaopatrzcie się w składniki i zachęcam do upieczenia tego pysznego ciasta.


Składniki: 
Spód:
  • 1 szklanka płatków owsianych błyskawicznych;
  • 2 łyżki masła;
  • 1 łyżeczka ksylitolu;
  • szczypta cynamonu.
Masa serowa:
  • 1 kg mielonego twarogu;
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia;
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej;
  • 2 łyżki kaszy manny;
  • garść rodzynek;
  • otarta skórka z jednej cytryny;
  • ziarenka z jednej laski wanilii;
  • szczypta cynamonu;
  • szczypta kardamonu;
  • 4 żółtka; 
  • 1 szklanka ksylitolu;
Przygotowanie:
  1. Dno formy wyłożyć papierem do pieczenia. 
  2. Zarówno dno, jak i boki formy posmarować masłem.
  3. Do miski wsypać płatki owsiane, dodać masło, łyżeczkę ksylitolu, cynamon i wszystko razem ugnieść. Powstanie coś w rodzaju kruszonki lub pokruszonych ciastek czym należy wyłożyć dno formy.

  4. W wysokim naczyniu połączyć razem mąkę, kaszę oraz proszek do pieczenia.
  5. Dodać ser i wszystko razem wymieszać.
  6. W osobnym naczyniu utrzeć żółtka z ksylitolem i wanilią, po czym przełożyć do miski z serem, dodać przyprawy (cynamon, kardamon) oraz skórkę z otartej cytryny i zamieszać, do uzyskania jednolitej masy.
  7. Dodać wcześniej sparzone rodzynki i jeszcze raz zamieszać. 
  8. Tak przygotowaną masę serową wyłożyć na warstwę z płatków owsianych i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 20 minut.
  9. Po 20 minutach zmniejszyć temperaturę do 150 stopni i piec jeszcze przez 40 minut.
  10. Sernik pozostawić w piekarniku do ostygnięcia.
Przygotowanie tego ciasta nie zajmuje dużo czasu. Jeżeli chodzi o pieczenie, to musimy tylko pamiętać, żeby po 20 minutach zmniejszyć temperaturę ze 180 do 150 stopni. Najtrudniejszy jest ostatni krok, bo sernik stygnie dość długo (od 3 do 5 godzin). Przypominam jednak wszystkim niecierpliwym, którzy wcześniej chcieliby otworzyć piekarnik, że grozi to opadnięciem sera.
 

Sernik przepięknie pachnie, obłędnie smakuje, a do tego jest delikatny i puszysty, także warto czekać.

Smacznego :-)


    0 komentarze:

    Prześlij komentarz