Kiełki w słoiku, czyli jak wyhodować kiełki w domu

Skomentuj

Chcielibyście wyhodować kiełki, ale nie macie w domu żadnej doniczki z ziemią, a tym bardziej kiełkownicy? Może w takim razie na płaskim talerzu rozłożyć gazę lub watę i na tym rozsypać nasiona? Ale to i mało estetyczne, a i praktyczne też nie jest. Jest na to lepszy pomysł - kiełki w słoiku.
Takie kiełki będą świetnym dodatkiem do pysznej bułki z awokado w plastrach.
W internecie można kupić specjalnie przeznaczone do tego słoiki, które nazywane są kiełkownicą słoikową bądź też domową mini szklarnią. Prawda jest jednak taka, że praktycznie każdy z nas znajdzie w domu słoik np. po dżemie, ogórkach, mięsie lub innych przetworach.

Do przygotowania domowej mini szklarni oprócz słoika będziemy jeszcze potrzebować gazy i gumki recepturki. Oprócz tego oczywiście nasiona na kiełki.


Ja użyłam słoika o pojemności ok. 400 ml, ale oczywiście możecie użyć większego np. litrowego, pamiętając, żeby wsypać proporcjonalnie więcej nasion.

Do swojej pierwszej hodowli wybrałam pikantną mieszankę na kiełki, w skład której wchodzą nasiona kozieradki, rzodkwi, rzodkiewki, lucerny oraz fasoli Mung. Do drugiego słoika wsypałam nasiona rzodkwi.

Będziemy potrzebować:
  • nasiona na kiełki - mieszanka pikantna;
  • nasiona na kiełki - rzodkiew;
  • 2 słoiki (u mnie słoiki ok. 400 ml);
  • kawałek gazy;
  • 2 recepturki.
Podobnie możecie postąpić z innymi nasionami na kiełki. Mogą to być nasiona brokuła, rzodkiewki, soji lub słonecznika. Możecie od razu przygotować 4 słoiki, a w każdym inne, Wasze ulubione kiełki. Wszystko zależy od Was.

Wykonanie:
  1. Wsyp suche nasiona do słoika (ja wsypałam 2 łyżeczki na słoik ok. 400 ml).
  2. Ziarna zalej letnią wodą do połowy wysokości słoika i pozostaw na 4-6 godzin do namoczenia.
  3. Załóż kawałek gazy i zabezpiecz recepturką.
  4. Wylej wodę, w której moczyły się nasiona.
  5. Nalej świeżej wody, wypłucz ziarna i znowu wylej wodę.
  6. Słoiki ustaw pochyło w półcieniu na innym naczyniu, tak żeby nadmiar wody mógł ściec i jednocześnie, żeby nasiona miały stały dopływ świeżego powietrza.
Czynność z płukaniem powtarzamy 2-3 razy dziennie i już po 3-6 dniach (w zależności od rodzaju nasion) możemy cieszyć się świeżymi kiełkami.



Ja swoje kiełki zebrałam już po 4 dniach i przygotowałam już kolejny, dwa razy większy słoik :-D

0 komentarze:

Prześlij komentarz