Zielone smoothie z dodatkiem świeżego ananasa

Skomentuj

Udało mi się wczoraj kupić świeżego ananasa, a że od dawna myślałam o smoothie z dodatkiem tego owocu, od razu po powrocie do domu zabrałam się za przyrządzenie napoju.
Zobacz również przepis na zdrowe i orzeźwiające smoothie z pomarańczy bez dodatku cukru.
Ananas był tylko jednym z wielu składników tego smoothie. W zasadzie to improwizowałam i okazało się, że ta cała improwizacja okazała się być strzałem w 10. Wyszło zielono, pysznie i przede wszystkim zdrowo :-)

Ciekawostka

Pestka z awokado nadaje się do spożycia i zawiera 70% więcej przeciwutleniaczy niż sam miąższ.

Składniki na 4 porcje:

  • 4 garście pokrojonych liści jarmużu;
  • 1 szklanka pokrojonego w kostkę ananasa (najlepiej, żeby był świeży);
  • 1 szklanka wody kokosowej;
  • 1 szklanka soku z 3 marchewek i 2 jabłek;
  • 1/2 szklanki wody;
  • 1/2 cytryny;
  • 1/2 pomarańczy;
  • 1 czubata łyżeczka mielonej pestki z awokado.

Przygotowanie:

  1. Marchewkę i jabłko obrać, pokroić na mniejsze kawałki, po czym wrzucić do sokowirówki. Z 3 marchewek i 2 niewielkich jabłek wyszła mi dokładnie szklanka soku (250 ml). Sok przelać do blendera kielichowego.
  2.  Dodać pozostałe składniki, czyli jarmuż, ananasa, wodę kokosową, pół cytryny, pół pomarańczy i trochę zwykłej wody. Cytrynę i pomarańczę po prostu umyłam, obrałam ze skórki, przekroiłam na pół i wrzuciłam do blendera. Nie bawiłam się już w krojenie na mniejsze kawałki :-D
  3. Dodać łyżeczkę mielonej pestki z awokado i wszystko razem zmiksować.
Smoothie rozlałam do szklanych buteleczek i przed wypiciem do każdej z nich dodałam jeszcze około łyżeczkę oleju lnianego. Potem należy wstrząsnąć i od razu wypić :-)


Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz