Domowe żelki bez cukru, tylko 3 składniki

Skomentuj

Uwielbiam żelki, aczkolwiek kiedy patrzę na ich skład, to jestem trochę przerażona. Praktycznie sam cukier. Nic dziwnego, że zaraz po zjedzeniu człowiek dostaje ADHD, a później ma zjazd cukrowy i nic mu się nie chce. Postanowiłam zrobić ich zdrowszą wersję i muszę Wam powiedzieć, że wyszły za... dziwiająco dobre :-)
Zobacz również przepis na idealne, zielone smoothie.
Te domowe żelki są banalnie proste. Do ich wykonania będziecie potrzebować tylko trzech  składników.

Składniki:

  • 200 ml wieloowocowego soku bez dodatku cukru (u mnie sok z Lidla z 9 owoców, z dodatkiem płatków zbożowych, jakaś nowość, którą postanowiłam wypróbować);
  • 50 ml wody (kieliszek do wódki :-D);
  • 3 łyżeczki żelatyny.

Przygotowanie:

  1. Wszystkie składniki przelewam do garnuszka, dokładnie mieszam ze sobą i zostawiam na około 10 minut do lekkiego napęcznienia żelatyny.
  2. Po około 10 minutach kubek stawiam na gaz i podgrzewam cały czas mieszając, tak, żeby żelatyna całkowicie się rozpuściła (pamiętając o tym, żeby nie doprowadzić do wrzenia).
  3. Garnuszek zdejmuję z ognia i pozostawiam do przestygnięcia.
  4. Gotową masę przelewam do foremek na lód i wstawiam do lodówki na min. godzinę.
Po godzinie żelki są gotowe, a więc wyciągam i zjadam :-D Żelki można przechowywać w lodówce kilka dni, ale hm... u mnie po jednym dniu znikają wszystkie. Są pyszne, szybko się je robi i w dodatku są zdrowe. Zawierają tylko naturalne cukry, pochodzące z soków. A propos, jeżeli uznacie, że wolelibyście nieco słodsze, to oczywiście możecie lekko dosłodzić. Dla mnie są po prostu idealne - lekko słodkie, lekko kwaskowate. A najlepsze w tym wszystkim jest to, że za każdym razem można zrobić inne. Ja już mam pomysł na kolejne żelki.

A Wy, robiliście już kiedyś żelki? Macie jakieś ulubione przepisy? Ja dopiero zaczynam w tym temacie, więc nie ukrywam, że chętnie poznam Wasze zdanie :-) Życzę Wam pięknego dnia.



0 komentarze:

Prześlij komentarz