Zdrowe smoothie z jarmużem

Skomentuj

Mamy piękny, trochę mroźny, ale jednak słoneczny dzień. Idealny dzień na zrobienie smoothie :-) Będzie to smoothie z dodatkiem jarmużu. Odkurzcie swoje blendery i przygotujcie składniki, bo szykuje się coś pysznego i zdrowego.
Zobacz również przepis na zielone smoothie z jarmużem, roszponką i wodą kokosową.
Jak się sam/a przekonasz dość spora porcja jarmużu (2 garście) jest niewyczuwalna. U mnie najbardziej przebija się smak gruszki i kiwi. Duża i słodziutka lukasówka naprawdę wiele zmienia w tym smoothie, a dzięki dodatkowi awokado jest ono bardziej kremowe. 

Smoothie wyszło słodziutkie, naprawdę pyszne, także jeżeli zazwyczaj wzbraniasz się przed dodaniem jarmużu, bo później Twoje smoothie smakuje jak trawa, to koniecznie wypróbuj ten przepis :-)

Składniki na 4-6 porcji:

  • 1 szklanka świeżo wyciśniętego soku z marchewek;
  • 2 kiwi;
  • 1 duża gruszka (u mnie odmiana francuska - lukasówka);
  • 1/4 dojrzałego awokado;
  • 1 banan;
  • 1 szklanka wody filtrowanej;
  • 2 łyżki siemienia lnianego (u mnie złote);
  • 2 garście jarmużu.

Przygotowanie:

  1. Wszystkie warzywa i owoce dokładnie myję. 
  2. Marchewki przepuszczam przez sokowirówkę. Ja na szklankę potrzebowałam 5 marchewek, ale w zależności od ich wielkości może ich być mniej lub więcej.
  3. Kiwi i banana obieram ze skóry i kroję na mniejsze kawałki.
  4. Z gruszki usuwam tylko gniazdo nasienne. Nie obieram jej ze skóry, jest tam zbyt dużo cennych witamin :-)
  5. Przygotowane już owoce i sok z marchewki przekładam do szklanego dzbanka od blendera kielichowego, w którym wszystko razem będę miksować.
  6. Dodaję awokado, siemię lniane i jarmuż.
  7. Miksuję przez około 1-2 minuty po czym przelewam do szklanych butelek i od razu piję.
Z podanych składników wyszło mi 5 porcji, których niestety nie byliśmy w stanie z moim Maćkiem wypić od razu, także 2 trafiły do lodówki - na potem ;-)


0 komentarze:

Prześlij komentarz