Zdrowy i szybki napar z ananasa

Skomentuj

Napar z ananasa, coś czego koniecznie musicie spróbować, jeżeli jeszcze tego nie piliście, zwłaszcza, że sezon na ananasa w pełni. Wiecie, że możecie go wykorzystać niemalże w całości? Nie wyrzucajcie skóry ani jego rdzenia, z których zrobicie wyśmienity napar.
Zobacz również przepis na pyszne ciasto francuskie z morelami, świeżym tymiankiem i świeżo mieloną kolendrą.
Pierwszy raz taki napar zrobiłam w tamtym roku we wrześniu. Od tamtego czasu minął prawie rok, a ja nie przestałam robić tego naparu. Co prawda ananasa nie kupuję zbyt często, ale jak już go kupię, to zawsze robię ten napar.

Za każdym razem wychodzi inaczej. Z mniej dojrzałego ananasa jest po prostu mniej słodki. Jego smak zależy również od tego z jaką herbatą go zmieszam, a niemalże za każdym razem używam innej herbaty :-D
 

Do dzisiaj najbardziej smakowała mi napar z herbatą rabarbarową. Yerba też była ciekawa. Dzisiaj natomiast chciałam się z Wami podzielić moim nowym odkryciem, a mianowicie naparem z ananasa z herbatą truskawkowo-agrestową. To jest po prostu hit :-)

W tej wersji wykorzystuje również sam środek ananasa, czyli jego rdzeń, który do tej pory wyrzucałam.

Składniki:

  • 1 dojrzały ananas;
  • 1,5 litra wody;
  • 3 torebki herbaty truskawkowo-agrestowej.

Przygotowanie:

  1. Z pomocą małej ryżowej szczoteczki dokładnie umyj owoc.
  2. Obierz go ze skóry, a tę pokrój na mniejsze kawałki.
  3. Resztę ananasa pokrój w kostkę, a środek który ci zostanie (rdzeń) dołącz do pokrojonej już skóry.
  4. Skórę oraz rdzeń zalej wodą i gotuj pod przykryciem przez 15 minut.
  5. Po tym czasie wrzuć torebki z herbatą i gotuj jeszcze 5-7 minut.
  6. Przecedź napar.
Wyśmienicie smakuje schłodzony :-)




0 komentarze:

Prześlij komentarz