Ziołowa wcierka do włosów

Skomentuj

Po kilku próbach sklepowych wcierek postanowiłam zrobić moją własną, w 100% naturalną wcierkę do włosów.

Zobacz również przepis na domową maseczkę na porostu włosów.
Chwilę się zastanawiałam od czego by tu zacząć. Hm... zdecydowałam, że zrobię napar z rumianku, który ma właściwości rozjaśniające, a oprócz tego łagodzi swędzenie skóry głowy - brzmi idealnie, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę obecne upały. Oprócz rumianku postanowiłam jeszcze użyć świeżego rozmarynu, który akurat miałam w domu :-) Ponoć wzmacnia cebulki i tym samym korzystnie wpływa na tempo wzrostu włosów. Poza tym lubię jego zapach.
Ciekawostka:
Czy wiedzieliście, że wąchanie rozmarynu wpływa na poprawę pamięci?
Na Uniwersytecie w Newcastle w 2003 roku przeprowadzono badania, podczas których naukowcy doszli do wniosku, że wąchanie olejku rozmarynowego jak i świeżego rozmarynu, wpływa korzystnie na poprawę pamięci.
Domowej roboty wcierka do włosów. Jej przygotowanie jest bardzo proste. Potrzebujecie tylko 3 składników:
  • 2 torebki herbaty rumiankowej;
  • 3 gałązki świeżego rozmarynu;
  • około 2 szklanek wody.

Przygotowanie:

Rozmaryn płuczemy pod bieżącą wodą i wkładamy do garnuszka. Dodajemy herbatę rumiankową i całość zalewamy 2 szklankami wrzącej wody. Pozostawiamy na 4-6 godzin, w międzyczasie kilka razy ugniatając rozmaryn i rumianek. Napar wychodzi intensywny zarówno w zapachu jak i kolorze. Pachnie pięknie :-)


Gotową mieszankę przelałam do buteleczki z atomizerem, a w zasadzie to do dwóch :-) Jedną mam w łazience, a drugą przechowuję w lodówce w nadziei, że postoi tam około 2 tygodni, ale tego jeszcze nie wiem. Jakby co, to piszcie i dam Wam znać, na ile mi to wystarczyło i ewentualnie po jakim czasie zaczęło się psuć :-D

Myślę, że takim naparem z powodzeniem można by też płukać włosy. W ogóle temat mnie zaciekawił, także chętnie zgłębię wiedzę w tym zakresie. Jeżeli znacie i macie jakieś sprawdzone przepisy na domowej roboty napary czy płukanki, to piszcie. Naprawdę chętnie wgłębię się w ten temat.

0 komentarze:

Prześlij komentarz