Olej migdałowy - recenzja

Skomentuj
Olej migdałowy
do pielęgnacji całego ciała
KTC

Olej migdałowy jest przeznaczony do każdego rodzaju cery. To uniwersalny kosmetyk, który można używać do pielęgnacji skóry całego ciała oraz włosów. Swoje zastosowanie znajduje również w kuchni.
To  drugi naturalny olej, który znalazł miejsce w mojej kosmetyczce. Pierwszym był wspomniany wyżej olej z dzikiej róży, który okazał się bardzo dobrym kosmetykiem, zwłaszcza jeżeli chodzi o pielęgnację skóry twarzy. Kiedy porównałam opisy oraz działanie obu olei postanowiłam tym razem kupić olej migdałowy, który jeżeli chodzi o cenę, jest znacznie tańszy.

Działanie:
  • natłuszcza,
  • zmiękcza,
  • wzmacnia barierę ochronną skóry,
  • wygładza,
  • poprawia elastyczność skóry.

Sposób użycia:
Nanieść na czystą skórę i delikatnie masować, aż do całkowitego wchłonięcia się kosmetyku.

Skład:
Prunus amygdalus dulcis (Sweet Almond) Oil - 100% olej ze słodkich migdałów.

LEGENDA:
składniki pożądane, dobre, używane w kosmetykach naturalnych
składniki obojętne
składniki niewskazane albo alergenne


Moja opinia:
Olej migdałowy dobrze nawilża oraz szybko się wchłania - nieco dłużej niż olej z dzikiej róży, ale również nie pozostawia na skórze tłustego filmu. Ma delikatny kolor oraz zapach, który jest praktycznie niewyczuwalny.

Dobrze się sprawdził w pielęgnacji całego ciała. Często używałam go zamiast balsamu do ciała, raz w tygodniu do olejowania twarzy oraz włosów. Niekiedy nakładałam go na końcówki włosów, zamiast jedwabiu. Olej okazał się być również bardzo dobrym kosmetykiem na spierzchnięte usta.

Bardzo duże opakowanie - 500 ml, wystarcza na długie miesiące. Można oczywiście kupić mniejszą pojemność np. 100, 200 czy 300 ml. Jeżeli jednak, tak jak ja, zdecydujecie się na tak dużą pojemność, możecie być pewne, że wystarczy Wam na ok. 6 miesięcy. Myślę, że to dobra inwestycja, za niewielkie pieniądze.

Jedynym z minusów okazało się samo opakowanie, a dokładnie przezroczysta, szklana butelka, która nie chroni oleju przed działaniem promieni słonecznych. Przechowywałam go w spiżarce, gdzie temperatura nigdy nie przekracza 18 st. C, pod przykryciem. Drugim minusem okazał się brak aplikatora. W drogerii kupiłam buteleczkę z aplikatorem, którą raz na jakiś czas uzupełniałam olejem z dużej butelki. Tę również trzymałam w miejscu niedostępnym dla światła dziennego.

Podsumowując olej migdałowy jest bardzo dobrym naturalnym kosmetykiem do pielęgnacji całego ciała oraz włosów. Czytałam, że ma również zastosowanie w kuchni, aczkolwiek sama w takiej roli go nie używałam. U mnie znalazł również zastosowanie w produkcji kosmetyków domowej roboty m. in. peelingów. 



Zalety:
  • skład - w 100% olej bez żadnych konserwantów, dodatków i substancji szkodliwych,
  • duża pojemność,
  • szybko się wchłania,
  • dobrze nawilża,
  • przystępna cena,
  • olej jest wydajny.

Wady:
  • brak aplikatora,
  • przezroczysta butelka.

Ocena ogólna:
Cena: ok. 35 zł
Marka: KTC
Pojemność:  500 ml
Opakowanie: szklane
Kupione: Allegro
Ilość zużytych opakowań: 1

Czy kupiłabym ten produkt ponownie?
TAK

Na oku mam kolejny naturalny olej, ale o tym innym razem ;-)
A czy Wy używałyście, bądź używacie olei naturalnych? Które z nich mogłybyście polecić?

0 komentarze:

Prześlij komentarz