Mój urodzinowy rejs | My Birthday Cruise

2 komentarze
Ach, jak cudownie jest obchodzić urodziny :-) W tym roku miałam to szczęście, że mogłam świętować je na Malcie. Wypłynęliśmy w urodzinowy rejs...
Zobacz również Sliema, Malta
Archipelag wysp maltańskich składa się z Malty, Gozo, Comino, Cominotto, Wyspy św. Pawła i Filfli. Wybraliśmy się w morską podróż z Bugibby na Malcie, a naszym celem było zobaczyć atrakcje pierwszych czterech z podanych wysp (Filfla jest trudno dostępna dla turystów, aktualnie stanowi rezerwat przyrody).

O godzinie 8 pobudka, wyprawa po świeże pieczywo, przygotowywanie prowiantu i pakowanie się. O 9 śniadanie, ogarnięcie się i wymarsz. Po 10 meldujemy się przy łodzi i zajmujemy strategiczne miejsca na dziobie. Właśnie tak zaczął się dzień pełen niezapomnianych wrażeń.

Wreszcie odbiliśmy od brzegu i ruszyliśmy w stronę Wyspy św. Pawła. Przepływaliśmy obok licznych (mniejszych lub większych) grot, aż dotarliśmy do Smugglers Cover Cave. Następnie popłynęliśmy do Coral Cave. Kolejnymi punktami wycieczki były: Santa Maria Battery oraz Santa Maria Tower - te budynki mogliśmy podziwiać z morza. Co chwilę odkrywaliśmy nowe jaskinie (Count of Monte Cristo czy jaskinie, w których kręcono sceny do jednego z filmów o agencie 007).

Od momentu, kiedy przylecieliśmy na Maltę bardzo chciałam zobaczyć dwa cudowne miejsca: Crystal Lagoon i Blue Lagoon. Te stanowiły kolejne punkty na trasie naszego rejsu. Zakochałam się w obu lagunach, w których woda jest tak czysta i ma taki kolor, że aż zapiera dech w piersiach. Ze względu na silny wiatr nie zatrzymaliśmy się na Crystal Lagoon. Nie smuciłam się zbyt długo, gdyż dzięki temu mieliśmy więcej czasu na plażowanie na samej Blue Lagoon (Comino). Mogłabym tam zostać na zawsze. Tak się jednak nie stało ;-) Jest przecież jeszcze tyle ciekawych i pięknych miejsc do zobaczenia :-)

Po plażowaniu na Comino ruszyliśmy w dalszą drogę. Po chwili dobiliśmy do brzegu - Mgarr, Gozo (port w Gozo). Mała wyspa, która kryje w sobie wiele pięknych miejsc. Do zwiedzenia wybraliśmy jedno z nich - urokliwe miasto Victoria z monumentalną Cytadelą, z której podziwialiśmy oszałamiające widoki na całą wyspę Gozo. Położona na wzgórzu Cytadela to miejsce, które koniecznie trzeba zobaczyć. Pierwotnie wzniesiona w średniowieczu przez Aragończyków, później zmieniała swój kształt. We wnętrzu znajdziemy barokową katedrę Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny projektu Lorenza Gafà. Niezwykłe dzieło, które również trzeba zobaczyć.

Czas biegł nieubłagalnie i w końcu przyszło nam wracać do Bugibby. W drodze powrotnej mogliśmy jeszcze podziwiać Santa Maria Caves (jedno z bardziej popularnych miejsce do nurkowania) oraz Elephants Head Rock.

Kiedy dopłynęliśmy do brzegów Bugibby, trochę zmęczeni i bardzo głodni poszliśmy na pizzę: peperoni (z pikantną kiełbasą) oraz maltese (z jajkiem, groszkiem i lokalną kiełbasą - przykład wpływu kuchni brytyjskiej).

Ach, co to był za dzień... :-)