Idealne, zielone smoothie

Skomentuj

Słuchajcie, chyba znalazłam ideał :-) Zielony koktajl staram się pić codziennie i próbowałam już naprawdę wielu przepisów z różnym skutkiem. Ten, którym się dzisiaj z Wami podzielę, najbardziej mi odpowiada i mam nadzieję, że Wam również posmakuje.

To kolejna już modyfikacja koktajlu z jarmużem, który jakiś czas temu pojawił się na blogu.
Tutaj znajdziesz podstawowy przepis, od którego rozpoczynałam swoje poszukiwania ideału :-)

Składniki na 1 dużą porcję:

  • 1 duża garść liści szpinaku;
  • 2 garście jarmużu;
  • 2 łyżeczki ziaren lnu (ja użyłam złocistego);
  • 1 łyżeczka zielonej sproszkowanej mieszanki, w skład której wchodzi chlorella, młody jęczmień, spirulina i młoda pszenica;
  • 1/2 jabłka;
  • 1 kiwi;
  • 3-4 truskawki (u mnie mrożone, ale jak najbardziej możecie dodać świeże);
  • 1 banan;
  • 2 plastry ananasa (u mnie świeży);
  • 1 łyżka masła migdałowego lub 6-8 całych migdałów;
  • sok z połowy cytryny;
  • 1 szklanka przefiltrowanej wody.

Przygotowanie:

  1. Do blendera wsypuję ziarna lnu.
  2. Następnie dodaję liście szpinaku, jarmużu, truskawki oraz łyżeczkę zielonej super mieszanki.
  3. Teraz kolej na jabłko, które pozbawiam wyłącznie szypułek i kroję na większą kostkę. Nie obieram ze skórki.
  4. Kiwi płuczę, obieram ze skóry i kroję na 8 części.
  5. Banana po prostu obieram ze skóry i w rękach dzielę na mniejsze kawałki.
  6. Rozdrobnione owoce wrzucam do blendera, dodaję masło orzechowe, szklankę wody i sok z połowy cytryny.
  7. Wszystko razem miksuję przez około 1 minutę i gotowe :-)
Na zdrowie!


Porcja wychodzi naprawdę duża. Szklanka na zdjęciu ma pojemność 0,5 litra, a i tak nie wszystko się w niej zmieściło. Taka dawka smoothie z powodzeniem może zastąpić posiłek i myślę, że warto włączyć je do swojej codziennej diety.



Dajcie znać czy Wam smakowało :-)

0 komentarze:

Prześlij komentarz