Jabłka o zapachu świąt bez dodatku cukru - pyszne i zdrowe

Skomentuj

Do świąt pozostał zaledwie miesiąc, a święta niezmiennie kojarzą mi się z zapachem cynamonu, gozdzików, generalnie z zapachem korzennych przypraw. Pomyślałam, że tak też przyprawię swoje zasmażane jabłka, które już niejednokrotnie mogliście widzieć, jako dodatek do mojego porannego śniadania :-)
Kto mnie obserwuje na instagramie ten wie, że tak przygotowane jabłka są u mnie częstym dodatkiem m.in. do porannej owsianki.

Porcja na słoik 450 - 500 ml:

  • 5 średniej wielkości jabłek;
  • 1 płaska łyżeczka przyprawy korzennej, piernikowej;
  • odrobina soku z cytryny;
  • trochę wody.

Przygotowanie:

  1. Umyj owoce.
  2. Obierz jabłka ze skóry i pokrój w niedużą kostkę.
  3. Wrzuć na już lekko rozgrzaną patelnię i po chwili dodaj odrobinę wody (ja dodawałam na oko, ale powiedzmy, że odpowiadało to objętością 1-2 kieliszków, czyli 50-100 ml).
  4. Przykryj i duś przez 5 minut.
  5. Odkryj, dodaj orobinę soku z cytryny, zamieszaj, dodaj przyprawy, ponownie zamieszaj i przykryj na kolejne 3-5 minut.
  6. Następnie ściągnij pokrywkę i przejdź do smażenia.
  7. Na tym etapie może się okazać, że potrzebujesz dolać jeszcze odrobinę wody - zrób to.
  8. Smaż 5-7 minut od czasu do czasu mieszając.
  9. Jeszcze gorące jabłka przełóż do słoika i zakręć. Możesz też zaczekać chwilę i od razu zajadać :-)

Ja widzisz przpis jest banalnie prosty. Tylko jabłka, przyprawy, odrobina soku z cytryny i kapka wody. Zero cukru.

Kilka osób już próbowało i sami przyznali, że są wystarczająco słodkie i nie dodawaliby cukru. Owoce były wystarczająco słodkie same z siebie, a ta odrobina cytryny, tak dla przełamania smaku i oczywiście po to, żeby owoce nie ściemniały. 

0 komentarze:

Prześlij komentarz